TEXT

Subject

Text type

First-order prose composition (or compilation) [matn]

Notes

A bibliography of the sciences.

ismi_id

73147

Literature References

al-Nadīm, Ibn. 1970. The Fihrist Of Muḥammad Ibn Isḥāq Ibn Al-Nadīm: A Tenth-Century Survey Of Muslim Culture. Ed. Bayard Dodge. 2 vol.. New York: Columbia University Press.
Rozenfeld, Boris, and Ekmeleddin İhsanoğlu. 2003. Mathematicians, Astronomers And Other Scholars Of Islamic Civilisation And Their Works (7Th-19Th C.). Istanbul: Research Centre for Islamic History, Art, and Culture.

P. 101 (no. 272), HS1.

Suter, Heinrich. 1892. “Das Mathematiker-Verzeichniss Im Fihrist Des Ibn Abi Ja'qub An-Nadim”. Abhandlungen Für Geschichte Der Mathematischen Wissenschaften 6.
al-Nadīm, Ibn. 2009. Ibn Al-Nadīm's Kitāb Al-Fihrist. Ed. Ayman Sayyid. 2 vol.. London: Muʼassasat al-Furqān lil-Turāth al-Islāmī.
Ibn al-Nadīm, Muḥammad. 1871. Kitāb Al-Fihrist, Ed. Gustav Flügel. 2 vol.. Leipzig: Vogel.
Berthelot, Marcelin. 1967. Histoire Des Sciences : Doctrines Et Pratiques Chimiques : La Chimie Au Moyen Âge : Ouvrage Publié Sous Les Auspices Du Ministère De L'instruction Publique. 3 vol.. Osnabrück.
Suter, Heinrich. 1986. Beiträge Zur Geschichte Der Mathematik Und Astronomie Im Islam: Nachdruck Seiner Schriften Aus Den Jahren 1892-1922. Ed. Fuat Sezgin. 2 vol.. Frankfurt am Main: Institut für Geschichte der Arabisch-Islamischen Wissenschaften an der Johann Wolfgang Goethe-Universität.

Vol. 1, pp. 405-6.

Wiedemann, Eilhard. 1984. Gesammelte Schriften Zur Arabisch-Islamischen Wissenschaftsgeschichte [Majmūʿat Magālātih Fī Tārīkh Al-ʿUlūm Al-ʿArabīyah Wa-Al-Islāmīyah]. 3 vol.. Frankfurt am Main: Institut für Geschichte der Arabisch-Islamischen Wissenschaften an der Johann Wolfgang Goethe-Universität.

Vol. 2, pp. 431-62.

Chwolson, Daniel. 1856. Die Ssabier Und Der Ssabismus. Vol. 2. St. Petersburg: Buchdruckerei der Kaiserlichen Akademie der Wissenschaften.

Vol. 2, pp. 1-52.

al-Nadīm, Ibn. Kitāb Al-Fihrist Li'l-Nadīm. Ed. Rida Tajaddud. Tehran.
Fück, Johann. 1955. “Some Hitherto Unpublished Texts On The Mu'tazilite Movement From Ibn-Al-Nadīm's Kitab-Al-Fihrist”. In Professor Muhammad Shafiʾ Presentation Volume, 51-74. Lahore.
Flügel, Gustav. 1862. Mani, Seine Lehre Und Seine Schriften : Ein Beitrag Zur Geschichte Des Manichäismus: Aus Dem Fihrist Des Abû'lfaradsch Muhammad Ben Ishak Al-Warrâk, Bekannt Unter Dem Namen Ibn Abî Ja'kûb An-Nadîm, Im Text Nebst Uebersetzung, Commentar Und Index Zum Erst. Leipzig.
Karpinski, Louis. 1911. “Hindu Numerals In The Fihrist”. Bibliotheca Mathematica 3 (11): 121-124.